Köpvillkor
Leverans
Alla varor skickas antingen med Early Bird eller Postnord och tjänsten Varubrev. Med denna tjänst levereras ordrarna direkt utanför din dörr eller till din brevlåda och du får ett sms av Postnord/Early Bird när paketet är lämnat. Ibland hängs en påse med paketet på din brevlåda. Om paketet inte skulle gå att lämna på din adress, går det till närmaste ombud och du får information via sms om detta. Våra normala leveranstider är 2-3 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas närmaste vardag. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), maila oss på hello@plume.se.
Information om beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. Det är därför viktigt att du anger rätt e-postadress när du gör din beställning. I bekräftelsen finner du all information om din order med information gällande produkten/produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress, mm. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till hello@plume.se. Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.
Priser
Priserna anges i SEK (svenska kronor) och är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Frakt
Frakt tillkommer à 49 kr vid alla beställningar under 699 kr. Vid beställning över 699 kr bjuder vi på frakten. Vi erbjuder leverans i hela Sverige.
Information om betalningssätt
Vi använder Klarna Checkout som betalningssätt. För mer information klicka här.
Information om (GDPR)
För mer information om hur vi jobbar med GDPR klicka här.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt i enlighet med konsumentlagen.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du behöver meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till hello@plume.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet står du för returavgiften à 69kr som dras av på beloppet som returneras. Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
Förlossningsbindor, postpartumtrosor samt nättrosor pga hygieniska skäl.
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Reklamation och klagomål
Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på hello@plume.se. Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du behöver alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till hello@plume.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på www.arn.se.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Ändringar av köpvillkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se https://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Om Plume Sweden AB
Företaget har sitt säte i Stockholm. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till hello@plume.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Plume Sweden AB
559294-0828
Box 2045
191 02 Sollentuna
SWEDEN